• Návšteva farského kostola

• Žiaci 1. až 4. ročníka dnes navštívili v rámci vychádzky miestny farský kostol. Vychádzka bola súčasťou ich výchovno-vzdelávacieho plánu, ktorého cieľom je prehlbovanie duchovných a kultúrnych hodnôt. Žiaci sa dozvedeli základné informácie o farskom kostole, ako aj o predmetoch, ktoré sa v ňom nachádzajú a aký majú význam v rámci svätej omše. Návšteva sa skončila spoločnou modlitbou.

• Účelové cvičenie - Preži sám v prírode

• V dňoch 14. 6. a 17. 6. 2024 žiaci 5. – 9. ročníka absolvovali účelové cvičenie – Ochrana človeka a prírody pod vedením pedagógov a skúsených odborníkov. Účelové cvičenie bolo zamerané na rozšírenie a upevnenie vedomostí žiakov vo vzťahu k ochrane prírody, zopakovať si vedomosti z poskytovania prvej pomoci pri poraneniach a iných príčinách náhlej poruchy zdravia, taktiež získať teoretické informácie aj praktické zručnosti potrebné k prežitiu vo voľnej prírode. Cieľom bolo osvojiť si nevyhnutné vedomosti a návyky, ktoré sú predpokladom cieľavedomého a úspešného pobytu v prírode. Žiaci si tentokrát otestovali svoju orientáciu podľa mapy v teréne. Ďalej sa dozvedeli informácie o tom, kde, ako a prečo stan nepostaviť a naopak. Získali informácie aj o správnom používaní stanu a spacieho vaku v každom počasí. Vyskúšali si improvizovaný presun poraneného v teréne, použitie trojcípej šatky pri fixácii hornej a dolnej končatiny. Počas celej akcie nás sprevádzalo krásne slnečné počasie

• Účelové cvičenie a didaktické hry

• Dnes sa na našej škole uskutočnilo teoretické účelové cvičenie. Po rannom nácviku evakuácie budovy školy, boli žiaci preverení zo získaných teoretických vedomostí o základoch prvej pomoci a nácviku zručnosti na záchranu ľudského života. Žiaci si vyskúšali oživovanie figuríny, ošetrenie rany alebo uloženie zraneného do stabilnej polohy. CO – riešenie mimoriadnych udalostí, záťažové situácie a prostriedky ochrany a pohyb a pobyt v prírode –  orientácia v teréne pomocou mapy, pomocou buzoly, topografických značiek, príprava ohniska, založenie ohňa a príprava  jedla na ohnisku v prírode. Žiaci ročníkov 1. – 4. pri rôznych hrách trénovali svoju pozornosť, rýchlosť a presnosť.

Príslušníci PZ v Šahách nám predviedli policajnú techniku, žiaci si mohli vyskúšať, ako je to ocitnúť sa v putách alebo aká ťažká je policajná vesta, dozvedieť sa ako funguje paralyzér či iné prostriedky, ktoré policajti používajú pri výkone svojej práce.

• Hasiči v MŠ

• V piatok si stretnutie s hasičmi užili i naši škôlkari. S nadšením sledovali, keď do areálu MŠ prišlo hasičské auto a vystúpili z neho skutoční hasiči miestneho Dobrovoľného hasičského zboru Demandice. Členovia DHZ nám priblížili svoju náročnú a zodpovednú prácu pri záchrane ľudských životov. Deti sa oboznámili s technikou a kompletnou výbavou hasičského auta, mohli si vyskúšať  prilby i ako sa sedí za volantom. Hasiči sa s nami  rozlúčili zvukom sirény. Pre deti boli veľkou inšpiráciou a vzorom. Hasičom  veľmi pekne ďakujeme.

• Poďakovanie

• V mene našej základnej školy a v mene žiakov vyslovujeme veľké a úprimné poďakovanie, mamičke nášho žiaka pani Renáte Régiovej, za sponzorský dar v podobe bezplatného ubytovania v Apartmánoch L&R a voľného vstupu v rámci trojdňového výletu v Termálnom kúpalisku Vadaš - Štúrovo. Vaša podpora je pre nás dôležitá a vieme, že sa nám spoločnými silami podarilo zrealizovať krásny výlet plný zážitkov a radosti. Ďakujeme!

• Záverečný deň výletu v Štúrove

• Záverečný deň výletu sme sa stihli okúpať, nakúpiť suveníry a vyhodnotiť súťaž, ktorá prebiehala počas celého výletu. Po výdatnom obede sme sa pobalili, poupratovali a rozlúčili sa s kúpaliskom. Po presune autobusom na vlakovú stanicu sme nasadli na vlak smerujúci do Levíc. Výlet sme si všetci spoločne užili a vraciame sa domov plný nových zážitkov.

• Daruj krv - daruj život

• Miestny spolok Slovenského červeného kíža pri základnej škole Demandice, mal česť zorganizovať už po druhýkrát odber krvi v spolupráci s Národnou transfúznou službou Nitra. Odber sa uskutočnil pri príležitosti Svetového dňa darcov krvi. Do tejto peknej akcie sa prihlásilo 33 darcov a z toho bolo 29 úspešných odberov. Ďakujeme všetkým, ktorí prišli podporiť túto ušľachtilú myšlienku a tým prispieť k záchrane ľudských životov. ŽIVOT je najcennejšie, čo máme.

• Druhý deň nášho výletu v Štúrove

• Už od rána sme nezaháľali a začali sme deň rozcvičkou. Po raňajkách sa k nám pridala naša pani riaditeľka, ktorá nás prišla pozrieť. Spolu sme išli na ihrisko, kde sme si zasúťažili v tímoch podľa izieb, a potom sme sa s radosťou presunuli k bazénom. Keďže nám slniečko krásne svietilo, pobyt vo vode sme si užívali, či už pod vedením pedagógov alebo pri voľnom kúpaní. Po výbornom obede nasledoval relax a oddych na izbách. Ale už nás to opäť ťahalo k vode a vyšantili sme sa v bazéne. O 17 h bola pre nás pripravená nezabudnuteľná plavba loďou po Dunaji a večer sladké maškrtenie. Zajtra nás už čaká cesta domov, ale celé predpoludnie si plánujeme ešte parádne užiť.

• Záchranári v MŠ

• Utorňajšie predpoludnie nám spríjemnili svojou návštevou záchranári pani D. Mikešová a Á. Lányi. Deti mali možnosť vidieť vybavenie sanitky, oboznámiť sa s pomôckami, ktoré záchranári pri svojej práci používajú, vyskúšali si stláčanie resuscitačného vaku, pozorovali EKG i názornú ukážku oživovania. S deťmi si zopakovali ako sa treba zachovať v prípade, keď sa im alebo niekomu v ich okolí niečo stane. Oboznámili nás s telefónnymi číslami prvej pomoci a predviedli nám ako treba poskytnúť prvú pomoc pri ošetrovaní rôznych poranení. Za pútavé rozprávanie a krásne ukážky záchranárom veľmi pekne ďakujeme.

• Výlet Štúrovo

• Náš trojdňový výlet sme začali super zážitkom - cestovaním vlakom. Po ubytovaní sme toho dnes ešte veľa postíhali - kúpanie, návštevu Ostrihomu, cestu vláčikom, prechádzku pešou zónou a popri Dunaji. Už teraz sa tešíme na zajtrajší deň a nové zážitky.

• Vystúpenie našich žiakov na Svätojánskej vatre

• V sobotný podvečer sa naši škôlkári a žiaci roč. 1. - 4. predstavili so svojími tancami na akcii Dobrovoľného hasičského zboru. Po kultúrnom programe si opiekli špekačky, vyšantili sa na skákacom hrade, a potom už netrpezlivo čakali na zapálenie Svätojánskej vatry.

• Indiánske popoludnie

• Včera popoludní sme sa v ŠKD stali na chvíľu indiánmi. Vytvorili sme si indiánske mená, indiánske čelenky a postavili indiánske stany. A aby sme sa stali pravými indiánmi, museli sme zložiť skúšku indiána a prejsť si rôznymi nástrahami ako rozbúrená rieka, hora odvahy, správna muška, vyschnutá studňa a iné. Odmenou za zvládnutú skúšku boli poklady, ktoré si odnieslo každé dieťa. A o tom, že sa nám hra na indiánov páčila, svedčia naše úsmevy a rozžiarené očká.

• Cyklodeň v MŠ

• Dnešný slnečný štvrtok patril v našej škôlke športu, výbornému jedlu a skvelej nálade. Všetci sme si na bicykloch vychutnali jazdu v okolí našej škôlky. Bezpečnosť na ceste zabezpečoval dobrovoľný hasičský zbor, za čo im patrí veľké ďakujem a obrovská vďaka patrí všetkýýýým, ktorí akoukoľvek formou prispeli k tomu, aby bol dnešný deň dokonalý!!!

• Ornitológovia v MŠ

• Dnešné dopoludnie sme opäť v našej MŠ privítali ornitológov Katku a Imra Kováčovcov. Tentokrát sme vtáčiky pozorovali priamo v prírode. Prostredníctvom zvukovej nahrávky vábili rôzne druhy vtáčikov, ktoré tieto zvuky opakovali krásnym spevom. Pre naše deti si teta Katka a ujo Imro pripravili zaujímavé aktivity spojené s prírodou, vtáčikmi, ich životom a správaním sa v prírode. Naše deti pohotovo reagovali na otázky a svojimi poznatkami o prírode milo prekvapili. Za odmenu sme tetu Katku a uja Imra odmenili hudobno - pohybovou hrou Na čižíčka.

• Osmijankova literárna záhrada

• Žiaci 2. A triedy sa zapojili do 20. ročníka celoslovenskej literárnej súťaže Osmijankova literárna záhrada, ktorá trvala od decembra do apríla. Ich úlohou bolo prečítať osem kníh, v ktorých sa vždy ukrývali dve úlohy spojené s vybranou knižkou. Počas 5. mesiacov na potulkách Osmijankovou literárnou záhradou spoznali mnohé literárne postavy a prežili spolu s nimi viaceré zaujímavé príbehy. Zakopávali správu o živote na našej planéte ľuďom, ktorí tu budú o 1 000 rokov. Zisťovali, prečo kukučky vkladajú vajíčka do hniezd iných vtákov. Vyrábali školský časopis, pripravili oslavu pre Osmijanka a Osmidunča. Vytvorili z korkových zátok Štoplíkov, poobliekali ich, ... Prvého júna odborná porota vyhodnotila súťažné práce, určila víťaza súťaže a vybrala najlepších 8+8+8 súťažných kolektívov. Naši druháci sa umiestnili v prvej osmičke. Ocenenie si prevezmú na slávnostnom ukončení školského roka. Gratulujeme!

• Písmenková oslava v 1. A

• Každoročnou tradíciou na našej škole býva veľká oslava u prváčikov po prebratí všetkých písmeniek. A práve túto oslavu sme dnes zažili so všetkým, čo k tomu patrí. Nechýbal tanec, prípitok s detským šampanským, dve torty, sfukovanie sviečok, ... Pani riaditeľka slávnostne odovzdala prvákom medaily a nové čítanky. Motivovala ich k pravidelnému čítaniu a radosti z neho. Dnešný deň sme si užili a s nadšením pokračujeme ďalej v čítaní!
            Ďakujeme všetkým rodičom za prinesené občerstvenie.